# LinkedIn masterclass

Jak funguje SEO na LinkedIn? Zviditelněte se ve výsledcích vyhledávání

7. 10. 2024 | LinkedIn tipy

Jak funguje SEO na LinkedIn
Jak funguje SEO na LinkedIn

# LinkedIn masterclass

Jak funguje SEO na LinkedIn? Zviditelněte se ve výsledcích vyhledávání

7. 10. 2024 | LinkedIn tipy

Jak funguje SEO na LinkedIn se dozvíte právě v tomto článku. Všude, kde se dá vyhledávat, se dají aplikovat SEO strategie a u sociální sítě LinkedIn tomu není jinak. Jak se však dostat na přední příčky ve vyhledávání? V Get Leads se nám to dlouhodobě daří, protože víme, že klíčem je správně optimalizovaný LinkedIn profil. Jak na to se podíváme v dnešním článku.

Obsah článku

Jak optimalizovat profil na LinkedIn? Základy známe z klasického SEO

Ze všeho nejdříve vám doporučujeme udělat si průzkum klíčových slov (KW). Pokud chcete, aby někdo váš profil našel, musíte používat slova, která by váš zákazník do vyhledávače zadal. Tato slova si rozdělte do tří kategorií

  • KW, na která chcete cílit
  • Obecná KW, která se týkají vašeho oboru
  • KW, která jsou vyhledávaná a chcete je na profilu mít

Tato klíčová slova následně vložte do vašeho headlinu, popisu vaší pozice a dovedností.

Profesní headline – ovlivňuje LinkedIn vyhledávač i návštěvníky profilu

Profesní headline je krátký popis vaší pozice či oboru podnikání, který se uživatelům ukáže u vašeho jména, pokud komentujete, přidáváte příspěvek atp. Pro uživatele, kteří se s vámi ještě nesetkali, je tak profesní headline prvním zdrojem informací, které o vás mají. Má také velký vliv na SEO přívětivost vašeho profilu, protože poskytuje prostor pro další klíčová slova. Pro krátký popis vaší pozice ve firmě se tak orientujte podle vaší analýzy klíčových slov. Profesní headline, který preferujete, si navíc v nastavení můžete umístit na první místo. Mnohdy je to efektivnější než LinkedInem automaticky dosazená pozice, kterou máte nejvýše na profilu.

Headline není místo pro osobní motto, ale pro popis pracovní pozice, do kterého zakomponujete klíčová slova

Váš profil musí být 100% vyplněný. Pokud nemůžete vyplnit, nevyplňujte

LinkedIn má mnoho profilových sekcí, pomocí kterých můžete vyjádřit vaši expertízu v určitých oblastech. Nikdy byste však neměli vyplňovat část profilu, kterou nemůžete vyplnit dostatečně. K popisu vašich pracovních zkušeností také využívejte body či krátké odstavce a text formátujte tak, aby byl co nejlépe čitelný. Dejte si také pozor na spojení, která navazujete a vybírejte si. Nejlépe uděláte, pokud ve svých kontaktech budete mít specialisty z vašeho oboru. Jednoduše preferujte kvalitu nad kvantitou.

Jak funguje SEO na LinkedIn? Buďte aktivní a tvořte vlastní příspěvky

Algoritmu všech sociálních sítí se líbí, pokud jste aktivní. Tento faktor má ale dopad i na SEO vašeho profilu. Ve vyhledávání se totiž mohou zobrazit i vaše příspěvky či dokonce blogové články. Komentujte, sdílejte, tvořte hashtagy a reagujte na příspěvky a využívejte všech možností reakcí, které vám LinkedIn nabízí. O tom, jak napsat správný blogový příspěvek na LinkedIn, si povíme příště. 

TIP: Jak napsat hashtag, který budou lidé používat?

Hashtag je slovo nebo fráze s „#“, které se používá na sociálních sítích k kategorizaci a vyhledávání obsahu podle konkrétních témat. Měl by splňovat tyto podmínky:

  • Je jednoduchý a srozumitelný
  • Je originální a nezaměnitelný
  • Zapojuje emoce nebo je nějak spojený s vaší značkou 
  • Je stále stejný a používá se dlouhodobě 
  • Snadno se píše a neobsahuje speciální znaky

Přizpůsobte si vlastní URL adresu

Mnoho uživatelů to neví, ale LinkedIn tuto možnost nabízí. Podobně jako u URL adres webů, i zde platí jednoduché pravidlo – čím přehlednější URL adresa, tím spokojenější vyhledávač. Proč tedy LinkedIn vyhledávači neusnadnit práci? Vaši URL adresu upravíte v následujících krocích:

  1. Klikněte na tlačítko „Já“ v pravé části menu a zobrazte si svůj profil
  2. V pravé části obrazovky naleznete část s názvem „veřejný profil a adresa URL“. Klikněte na tužku.
  3. LinkedIn vás přesměruje na stránku pro nastavení veřejného profilu. V pravé části naleznete rámeček s názvem „upravit vlastní adresu URL“.
  4. Do vaší nové URL adresy doporučujeme vložit jméno a příjmení, případně vaši specializaci, například: jan-novak-seo-specialista

Upravte si adresu, která směřuje na váš LinkedIn profil. I ta má totiž vliv na SEO

Volte kvalitní fotografii

Pokud chcete oslovovat zákazníky napřímo, fotografie je nutností. Pokud navíc oslovujete sami za sebe, konverzace může působit osobně a nedůvěryhodně. Takto očividně působí celý váš profil. Našim klientům doporučujeme vždy vložit profesionální fotografii, kde obličej zabírá ⅔ prostoru.

V dnešním článku jsme se podívali na to, jak optimalizovat svůj LinkedIn profil tak, aby se umisťoval na předních příčkách vyhledávání. Našim klientům pomáháme se správnou optimalizací LinkedIn profilů a získávání leadů. Chcete také rozšířit váš okruh sledujících o relevantní kontakty a uzavírat tak rychleji obchody? Kontaktujte nás.

Další články