# LinkedIn masterclass

Jak napsat úspěšný LinkedIn příspěvek? Kompletní průvodce

15. 1. 2025

LinkedIn je mocná platforma, která vám umožní budovat osobní značku, inspirovat vaše profesní okolí a rozšířit síť kontaktů. Aby však vaše příspěvky začaly přinášet první výsledky, doporučujeme se zaměřit na pár základních principů. Naše první doporučení je: Neřiďte se návody podobnými těmto. Tedy alespoň ne doslova. Může se jednoduše stát, že se v nich ztratíte a nakonec nic nenapíšete. V následujícím článku najdete naše osvědčené tipy a doporučení k tomu, jak sepsat LinkedIn příspěvek.

Obsah článku

Proč má obsah na LinkedIn smysl?

Obsah na LinkedIn je nástrojem, díky kterému můžete sdílet své myšlenky, budovat osobní značku a oslovit nové kontakty a uživatele. Profesionální, ale autentické příspěvky z vás mohou udělat uznávaného odborníka v oboru, což často otevírá dveře ke spolupracím a novým klientům. Pozice specialisty navíc pomáhá i vašemu SSI indexu. Nejdůležitější je však ze všeho nejdříve najít svůj vlastní styl psaní.

Někdo si například napíše text „na hulváta“, tedy rychle a bez úprav, a teprve poté ho ladí. Jiný už od začátku tvoří text, který je téměř hotový, a dolaďuje jen detaily. Klíčové je, abyste se nezastavili u jednoho slova či věty. To je past, která vás snadno odvede od dokončení textu. Stanovte si například počet znaků či slov, kterého chcete dosáhnout. Bude vás to tak motivovat samotný LinkedIn příspěvek dokončit.

Jak napsat úspěšný LinkedIn příspěvek? Kompletní průvodce? Při psaní zkuste být autentičtí

Při psaní příspěvků na LinkedIn buďte sami sebou. Pokud píšete za svůj osobní profil, nevyužívejte firemní obraty. Nemusíte být ani tolik formální. Nejjednodušší je psát z první osoby a ta se k příspěvkům na osobní profil hodí. Sdílejte také další příspěvky a témata, která vás opravdu zajímají a máte do nich velký vhled. Lidé na sociálních sítích a obzvláště na LinkedIn oceňují autenticitu a osobní tón. Ten vás totiž spolehlivě odliší od ostatních.

Buďte struční a k věci

Nikdo nechce číst dlouhé příspěvky. Od toho máme blogy na webových stránkách. Příspěvky na LinkedIn musí být snadno čitelné a čtenář musí mít jasno v tom, co jste chtěli předat. Vyhněte se tak příliš květnatým popisům a zbytečným odbočkám. Dlouhá souvětí zkraťte a příliš odborná slova nahraďte jednoduššími synonymy. Příspěvek nemusí být na druhou stranu ani příliš krátký. Jde o to sdílet jen tolik, kolik je třeba a aby čtenáři pochopili smysl vašeho příspěvku.

Tip: Chcete znát základy LinkedIn od A do Z? Přihlašte se na naše školení a dozvíte se vše důležité.

Dejte si záležet na autentickém vizuálu

Vizuální prvky mají dobrý vliv na dosah a zapojení LinkedIn příspěvků. Jaký typ obsahu na LinkedIn nejvíce funguje? Jsou to dlaždice ze čtyř fotografií a krátká videa. Zároveň se snažte používat co nejméně grafiky a co nejvíce lidských tváří – ideálně vaši vlastní. Příspěvky na osobním profilu by měly působit autenticky nejen textově, ale i vizuálně. Sdílejte proto primárně svůj obsah, případně své materiály.

Dlaždice ze 4 fotografií umožňují vytvořit poutavý vizuál příspěvku

Čemu byste se měli při psaní vyhnout? 

U psaní příspěvku se dá udělat mnoho chyb. Vyhněte se zejména vkládání odkazů přímo do příspěvku a používání nerelevantních hashtagů. Příspěvky s hypertextovými odkazy mají nižší dosah a LinkedIn algoritmus je příliš nezobrazuje. LinkedIn totiž nechce uživatele odvádět mimo platformu. Pokud musíte přidat odkaz, vložte ho do komentáře. Co se týče hashtagů, používejte pouze ty, které jsou hojně používané, a které se opravdu vztahují k tématu vašeho příspěvku.

Vyhodnocujeme úspěšnost. Jaké metriky sledovat?

Psaní příspěvků není jen o kreativitě, ale také o měření výsledků. Sledujte metriky, jako jsou:

  • Počet zhlédnutí: Kolik lidí příspěvek vidělo?
  • Míra zapojení: Kolik lajků, komentářů nebo sdílení příspěvek získal?
  • Dosah: Jak se příspěvek šíří mimo vaši síť?
  • Kliknutí na odkaz: Kolik lidí kliklo na odkaz, který jste napsali do komentářů?
  • Demografické údaje o publiku: Lidé na jakých pozicích vás nejčastěji sledují?
  • Kliknutí na profil: Kolik uživatelů si po přečtení zobrazilo váš profil?
  • Uložení příspěvku: Kolik lidí si příspěvek uložilo

Tato data vám mohou pomoci ke zlepšení vaší další marketingové strategie a zefektivnit váš online marketing. Lépe také vyberete témata, která vaše publikum nejvíce zajímají.

LinkedIn příspěvek a článek. Jaký je mezi nimi rozdíl?

Je také důležité rozlišit, kdy je vhodný příspěvek a kdy naopak článek. Příspěvky na LinkedIn jsou krátké, dynamické a ideální pro rychlé sdílení myšlenek, aktualit nebo otázek. Často jsou doplněné obrázky a videi. Přidat však můžete pouze jeden typ vizuálu. Mají širší dosah, ale jejich viditelnost rychle klesá. Jsou většinou kratšího charakteru a odkazy snižují jeho dosah. Text také nemůžete nijak formátovat.

Naopak články vybízejí k hlubšímu rozboru témat, budování odborné autority a sdílení hodnotného obsahu s delší životností – najdeme je přímo na profilu autora. Dají se formátovat a můžete do nich vložit odkazy bez snížení dosahu. Jsou velmi podobné blogovým článkům na webu – můžete upravovat meta popisky a meta titulky. Velmi výhodná je také tvorba vlastní URL adresy, která pomůže k vyhledávání článku.
Pokud se rozhodnete vydávat články v podobě newsletteru, LinkedIn upozorní všechny kontakty ve vaší síti a odběratele vašich článků. Tím překonáte omezený organický dosah.


Zatímco příspěvky cílí na okamžitou interakci, články slouží spíše jako trvalý zdroj informací a ukázka odbornosti. Kombinací obou formátů tak dokážete efektivně oslovit publikum a budovat osobní značku.

LinkedIn newsletter umožňuje obejít omezený organický dosah příspěvků

Tvorba úspěšných příspěvků na LinkedIn není o tom, abyste slepě následovali pravidla a návody (dokonce ani tento článek). Důležité je najít si svůj vlastní způsob, který vám bude vyhovovat a který vám umožní pravidelně tvořit obsah, který vaše sledující zaujme. Experimentujte, sledujte, co funguje, a hlavně pište – vaše autentické myšlenky jsou tím, co na LinkedIn nejvíce zaujme. Chcete také rozšířit váš okruh sledujících a získat více leadů, které povedou k obchodům? Kontaktujte nás.

Proč LinkedIn s námi?

Jsme kreativní tým, který rozumí tomu, že marketing není jen o hezkých číslech na sociálních sítích, ale o obratu, který přináší. Na LinkedInu vám najdeme nové kontakty, které proměníme v obchod. 

Další články

Je LinkedIn reklama opravdu tak drahá?

Je LinkedIn reklama opravdu tak drahá?

LinkedIn reklama se oproti inzerci na ostatních sociálních sítích může zdát velmi drahá. Je pravda, že firmy za reklamu na této sociální síti zaplatí více, to se však mnohdy pozitivně projeví v...

číst více