# LinkedIn masterclass

Jak funguje LinkedIn? Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé

25. 3. 2025

LinkedIn je největší profesní síť na světě, která nabízí nespočet příležitostí pro networking, budování osobní značky i získávání nových obchodních kontaktů. Ať už jste na platformě nováček, nebo chcete zdokonalit svou strategii, tento průvodce vás provede klíčovými kroky – od registrace a optimalizace profilu až po rozšiřování profesní sítě, tvorbu obsahu a využití PPC reklamy. Zjistíte také, jak funguje LinkedIn a jak měřit svůj úspěch pomocí SSI indexu.


Obsah článku

Registrace a výběr předplatného. Jak funguje LinkedIn předplatné?

Registrace na LinkedIn je jednoduchá a zvládnete ji za pár sekund. Můžete si vybrat mezi bezplatnou verzí a několika placenými variantami jako je:

  • LinkedIn Premium
  • Sales Navigator

Placené verze nabízejí pokročilé funkce. Sales Navigator vám umožní například detailněji vyhledávat kontakty či oslovovat kontakty mimo vaši profesní síť skrze email, tzv. InMail zprávy. Díky LinkedIn Premium si zase budete moct zobrazit podrobnější analytiky vašeho profilu. Výběr správného předplatného závisí na vašich cílech. K budování sítě a rozšiřování kontaktů vám postačí LinkedIn Premium, pokud chcete pravidelně získávat nové obchodní příležitosti, může být Sales Navigator lepší volbou. Rozdíly mezi těmito dvěma předplatnými jsme už rozebrali na našem blogu v článku o LinkedIn premium a Sales Navigatoru

Sales Navigator od LinkedInu má podrobné filtry, díky kterým přesně najdete svou cílovou skupinu

Vyšperkujte si profil jako profesionál

Dobře vyplněný profil je základem úspěchu na LinkedIn. Mezi základ vašeho profilu berte profesionální profilovou fotografii, která působí důvěryhodně. Uživatele jistě osloví zajímavý banner podtrhávající vaši profesní identitu. Klíčové je také správné vyplnění nadpisu a „O mně“ sekce – použijte klíčová slova související s vaším oborem. 

Jak vyplnit svůj LinkedIn profil tak, aby byl co nejlépe nalezitelný? Přečtěte si náš článek „Optimalizace LinkedIn profilu“.

Nejenže jasně sdělíte svou přidanou hodnotu, ale také usnadníte LinkedIn vyhledávači práci při hledání vašeho profilu. Na LinkedIn totiž má totiž také velký podíl SEO optimalizace vašeho profilu. V Get Leads se staráme o to, aby profily klientů vypadaly co nejlépe. LinkedIn má také rád pravidelnou aktualizaci vašich zkušeností, dovedností a velmi vám pomohou i doporučení od kolegů.

Banner, motto a fotografie jsou klíčovou součástí úpravy LinkedIn profilu

Rozšiřujte svoji profesní síť a přidávejte si nové kontakty

Kvalitní síť kontaktů vám na LinkedInu pomůže k většímu dosahu a novým příležitostem. Přidávejte si nejen kolegy a bývalé spolupracovníky, ale také odborníky ve vašem oboru. Nevíte, koho dalšího si přidat? Popřemýšlejte nad někým z tohoto seznamu:

  • Současní i bývalí kolegové 
  • Odborníci a influenceři ve vašem oboru
  • Konkurenti (můžete se inspirovat v tom, co dělají dobře)
  • Specialisté, se kterými by bylo zajímavé spolupracovat
  • Majitelé a manažeři firem ve vašem cílovém segmentu
  • Klienti, se kterými už spolupracujete
  • Náboráři a HR specialisté v oboru, který vás zajímá
  • Osobnosti, které sdílejí zajímavý obsah
  • Účastníci konferencí a workshopů
  • Lidé, kteří se pravidelně zapojují do pro vás zajímavých diskuzí

Dejte si také práci s personalizovanými pozvánkami k propojení. Dobře napsaná pozvánka zvyšuje šanci na přijetí. Využijte i možností komentářů a zapojujte se do diskuzích pod příspěvky. Ani sdílením zajímavých příspěvků z vašeho oboru nic nezkazíte a hodnotným obsahem na sebe upozorníte ostatní uživatele v oboru.

Chcete se dozvědět jak funguje LinkedIn a jaké příležitosti do světa obchodu přináší? Přihlašte se na naše LinkedIn školení, ovládněte dovednosti digitálního obchodování a dosáhněte svých cílů.

Tvořte svoji osobní značku a budujte důvěru u svých sledujících

Mimo sdílení odborného obsahu se do dění můžete zapojit i pravidelným publikováním příspěvků. Jedná se o skvělou příležitost, jak se komunikovat s komunitou a navíc si díky tomu postupně budujete vlastní profesní značku. Na LinkedIn můžete psát články, LinkedIn newsletter nebo natáčet videa, která ukážou vaše znalosti a zkušenosti v oboru. Na blogu už jsme se zabývali tím, jak napsat úspěšný LinkedIn příspěvek. Podobně jako na všech sociálních sítích je důležité být autentický a konzistentní. Zaměřte se převážně na sdílení užitečných rad a postřehů, které osloví vaše sledující.

Pište na svůj profil příspěvky a vtáhněte své sledující do hry

Jak měřit svůj úspěch na LinkedIn? Pomůže vám k tomu SSI index

Social Selling Index (SSI) je ukazatel, který hodnotí, jak efektivně využíváte LinkedIn pro budování vztahů a generování obchodních příležitostí. Jedná se o velmi dobré měřítko toho, jak dobře se vašemu profilu daří.
LinkedIn Měří čtyři klíčové faktory:

  • vytvoření profesionální značky
  • rozšiřování sítě
  • interakci s obsahem na síti 
  • budování vztahů

Čím vyšší máte skóre v každé kategorii, tím lepší je vaše pozice na LinkedIn a zvyšuje se pravděpodobnost, že vás osloví potenciální klienti či zaměstnavatelé. Hodí se proto pravidelně hlídat svůj SSI index a optimalizovat svůj profil k zajištění nejlepších výsledků.

Chcete vědět víc o tom, jak zlepšit svůj SSI index a zvýšit tak svoje šance na uzavření obchodů? Sepsali jsme pro vás e-book s checklistem, který vám pomůže co nejlépe optimalizovat váš profil.

Úspěšnost svých LinkedIn aktivit můžete vyhodnocovat pomocí Social Selling Indexu. Sepsali jsme o něm e-book zdarma

Postarejte se o to, že o vás uživatelé vědí pomocí klíčových slov i PPC reklamy

Podobně jako ve vyhledávačích i na LinkedIn funguje SEO. Používejte proto klíčová slova, která souvisí s vaším oboru. Pokud chcete oslovit širší publikum a zvýšit dosah svých příspěvků či služeb, můžete využít i možnost PPC reklamy na LinkedIn. Na rozdíl od jiných sociálních sítí zde máte možnost velmi přesně cílit. Na výběr máte například z filtrů pracovních pozic, oborů velikosti firem či seniority. Máte tak jistotu, že se reklama vždy zobrazí relevantnímu publiku. Podobně jako u příspěvků můžete využít různé formáty propagace jako jsou sponzorované příspěvky, video reklamy nebo formuláře pro generování leadů.

LinkedIn nabízí rozličné formáty reklamy

V Get Leads našim klientům pomáháme se správnou optimalizací LinkedIn profilů, jejich správou a prací se Sales Navigatorem. Pravidelně jim tak zajišťujeme získávání kvalitních leadů, které jsou připravené navázat obchodní vztahy s našimi klienty. Chcete také rozšířit váš okruh sledujících o relevantní kontakty a uzavírat tak rychleji obchody? Kontaktujte nás a získejte skvělé příležitosti k obchodu.

Proč LinkedIn s námi?

Jsme kreativní tým, který rozumí tomu, že marketing není jen o hezkých číslech na sociálních sítích, ale o obratu, který přináší. Na LinkedInu vám najdeme nové kontakty, které proměníme v obchod. 

Další články

Je LinkedIn reklama opravdu tak drahá?

Je LinkedIn reklama opravdu tak drahá?

LinkedIn reklama se oproti inzerci na ostatních sociálních sítích může zdát velmi drahá. Je pravda, že firmy za reklamu na této sociální síti zaplatí více, to se však mnohdy pozitivně projeví v...

číst více