LinkedIn reklama se oproti inzerci na ostatních sociálních sítích může zdát velmi drahá. Je pravda, že firmy za reklamu na této sociální síti zaplatí více, to se však mnohdy pozitivně projeví v počtu získaných leadů a v jejich hodnotě. V dnešním článku se podíváme na to, proč byste měli zkusit LinkedIn reklamu i přes počáteční vyšší náklady a proč se na této sociální síti vyplatí inzerovat.
Obsah článku
- LinkedIn jako unikátní reklamní platforma
- Faktory ovlivňující náklady na LinkedIn reklamu
- Jak zjistit cenu reklamy na LinkedIn? Porovnání cen reklamy na LinkedIn a jiných platformách
- Optimalizace nákladů na LinkedIn reklamu
LinkedIn jako unikátní reklamní platforma
LinkedIn je unikátní reklamní platformou z několika důvodů, ale tím nejhlavnějším je vysoká přesnost v cílení na profesionály. Na žádné jiné sociální síti nenajdete takové množství specialistů v oboru jako na LinkendInu. Mezi 900 miliony uživatelů zde najdete 73 milionů lidí ve vedoucích pozicích a 45 milionů s rozhodovací pravomocí ve firmě. (1) Naprostá většina z nich má také správně vyplněný profil, což je pro nastavování reklamní kampaně velmi přívětivé. Můžete tak velmi jednoduše oslovit konkrétní profesní skupiny a zvýšit tak šanci k získání kvalitních leadů.
Na Instagramu a Facebooku se také setkáte spíše s cílením na B2C. LinkedIn vám však nabízí možnost cílit svým marketingem přímo na vedoucí společností a tím posílit svůj B2B marketing. LinkedIn sám nabízí nástroj Lead Gen Forms, který vám pomůže se sběrem kontaktních údajů z profilů uživatelů přímo na platformě a zrychlí tak získávání kvalitních leadů.
Nástroj Lead Gen Forms pomáhá s rychlejším sběrem kontaktních informací
Tip: Chcete se dozvědět více o tom, jak funguje samotný LinkedIn? Přihlaste se na naše LinkedIn školení, kde vám ukážeme vše potřebné.
Faktory ovlivňující náklady na LinkedIn reklamu
Mezi faktory, které nejvíce ovlivňují cenu výsledné kampaně, patří cílová skupina, formát reklamy, strategie nabídek a geografie cílení.
První faktor je závislý na tom, na jak úzce specializované uživatele cílíte. Reklama k zobrazení vedoucím pracovníkům či jednatelům společnosti bude mnohem dražší než reklama zobrazující se zaměstancům a malým živnostníkům.
Druhým faktorem je samotný formát reklamy. Na LinkedIn máte na výběr z těchto možností inzerce:
- Sponzorované příspěvky
- Textové reklamy
- Sponzorované zprávy
- Dynamické reklamy
- Reklamy s videem
- Lead Gen Forms (pouze s firemním profilem)
Na cenu má také vliv strategie nabídek. Podobně jako jiné sociální sítě, i LinkedIn umožňuje manuální a automatické nabízení cen. U manuálního nabízení máte kontrolu nad maximální částkou, kterou jste ochotni zaplatit za kliknutí nebo zobrazení. Automatické investuje částku podle vašeho stanoveného cíle. Pro tento typ strategie si však mnohdy musíte vyhradit větší rozpočet.
Posledním faktorem je geografické cílení. LinkedIn reklamy cílené na země s vyššími příjmy mají tendenci být dražší oproti těm v rozvojových zemích. To je dáno rozdílnou úrovní konkurence a kupní silou v různých regionech.
LinkedIn nabízí rozličné formáty reklamy
Jak zjistit cenu reklamy na LinkedIn?
LinkedIn na svých stránkách přímo nezveřejňuje ceník reklam. Náklady na reklamu jsou totiž velmi variabilní a závisí na faktorech, které jsme si představili výše a na konkurenci v dané cílové skupině. K výpočtu ceny však budete potřebovat znát zkratky, které se na LinkedInu používají.
- CPC (Cost Per Click)
Platíte za každé kliknutí na vaši reklamu. Nejčastěji se tento model používá pro reklamy zaměřené na akce. - CPM (Cost Per Thousand)
Tato metika vám ukáže kolik zaplatíte za 1 000 zobrazení vaší reklamy. Nejčastěji se používá k budování povědomí o značce, protože na reklamu nemusí uživatelé klikat. - CPL (Cost Per Lead)
Cost Per Lead vám ukáže, kolik zaplatíte za každý lead, neboli vyplnění poptávkového formuláře. Tato metrika je nejvhodnější pro firmy, které chtějí získat kvalitní leady nejen pro B2B spolupráce. - CPS (Cost Per Send)
S tímto ukazatelem se setkáte u sponzorované zprávy a vyjadřuje, kolik zaplatíte za jednu odeslanou zprávu do inboxu uživatele.
Srovnání jednotlivých cen inzerce na LinkedIn v USD
Typ inzerce | Metrika | |||
CPC | CPM | CPL | CPS | |
Sponzorované příspěvky | 5–10 | 30–55 | x | x |
Textové reklamy | 2–6 | 10–30 | x | x |
Sponzorované zprávy | x | x | x | 0,20–1 USD |
Dynamické reklamy | 5–12 USD | x | x | x |
Reklamy s videem | x | 30–65 USD | x | x |
Lead Gen Forms | x | x | 20–60 USD | x |
Ceny v této tabulce jsou průměrné a mnohdy se cena reklamy na LinkedInu se liší podle faktorů stanovených výše. Samotné nastavení kampaně provedete v LinkedIn Campaign manageru. Pro získání přesných cen musíte se do něj musíte přihlásit a vytvořit kampaň, u které si nastavíte cílení a rozpočet. Systém vám poté vypočítá přibližné náklady na základě vašich preferencí.
LinkedIn Campaign manager vám vypočítá přesnější náklady na reklamu
Tip: Kromě optimalizace vašeho profilu vám pomůžeme s kompletním nastavení PPC reklamy.
Optimalizace nákladů na LinkedIn reklamu
Vysoké náklady vynaložené na reklamu se naštěstí dají optimalizovat.
- Nejčastější strategií k maximálnímu ROI patří tzv. A/B testování. To spočívá v testování různých verzí reklam (např. různý obsah, obrázky nebo výzvy k akci) a pomáhá zjistit, co funguje nejlépe. Zaznamenávejte si, jaké typy reklam vám přivedly nejvíce zákazníků na web, které měly největší proklikovost a zaměřte se na ně. Na základě výkonnostních metrik tak budete postupně vylepšovat své kampaně a maximalizujete návratnost investice do LinkedIn reklamy.
- Další strategií je optimalizace cílení. Nejlepší pomůckou pro tuto strategii je vytvoření tzv. marketingové persony. Díky tomu si ujasníte, na jaké specialisty cílíte a odstraníte ty, kteří jen zvyšují náklady na reklamu. Efektivní je také rozšířit cílení na podobné uživatele pomocí tzv. „look-a-like“ publika, které zahrnuje osoby s podobnými charakteristikami jako vaši stávající zákazníci.
- O své kampaně také musíte pečovat a pravidelně udržovat jejich obsah. Pokud již několik měsíců používáte stejnou grafiku a texty, uživatelé mohou zažít tzv. „únavu z reklamy“. Průběžná aktualizace vizuálů a textů tomuto jevu zabrání a zvýší tak efektivitu vaší reklamy.
- Další možností, jak snížit náklady, je manuální řízení nabídek, které je velmi efektivní pro řízení rozpočtu. Automaticky se řídí podle konkurence a ve většině případů vás vyjde dráž, protože nemáte kontrolu nad maximální částkou. Využívání dynamických reklam a Lead Gen Formulářů je také velmi důležité pro dosah vašich reklam. Pomocí dynamických reklam navíc můžete personalizovat obsah reklamy pro uživatele, což zvyšuje jejich relevanci. Lead Gen Forms vám umožní sbírat data uživatelů přímo na LinkedInu.
Vyplatí se LinkedIn reklama?
Inzerce na LinkedIn není levnou záležitostí, při správném nastavení kampaně se vám však náklady mnohonásobně vrátí v podobě leadů a získání potenciálních klientů. Žádná jiná sociální síť není tak přívětivá pro B2B inzerci, a zejména pro firmy se tak reklama na LinkedInu jistě vyplatí.
V GetLeads našim klientům pomáháme se správnou optimalizací LinkedIn profilů, jejich správou a převážně zajišťujeme získávání leadů. I reklamu na LinkedInu můžeme nastavit a spravovat za vás. Chcete také rozšířit váš okruh sledujících o relevantní kontakty a uzavírat tak rychleji obchody? Kontaktujte nás a získejte skvělé příležitosti.