Jak efektivně využít LinkedIn pro akvizici nových klientů v České republice je tématem pro tento článek. LinkedIn je skvělý nástroj pro získávání nových klientů. V České republice měl na začátku roku 2024 přes 2 miliony uživatelů. Pro efektivní akvizici potenciálních klientů ani nepotřebujete jeho placený doplněk Sales Navigator. Jak na to?
Obsah článku
- Dejte si záležet na optimalizaci profilu
- Vyhledávejte nové klienty cíleně pomocí filtrů
- Strategicky budujte svou síť kontaktů
- Přidejte se do skupin a aktivně do nich přispívejte
- Používejte LinkedIn Sales Navigator
- LinkedIn reklama jako skvělý pomocník
Dejte si záležet na optimalizaci profilu
Mezi základní nutnosti, které potřebujete pro rychlé navazování kontaktů, patří optimalizace profilu. Tu jsme detailně probírali v tomto článku. Dejte si záležet především na správném vyplnění motta, sekci o mně, vzdělání a nechte si od svých klientů či spolupracovníků napsat zpětnou vazbu a potvrdit své dovednosti. Optimalizovaný LinkedIn profil působí na potenciální klienty důvěryhodněji a navíc vám pomůže k lepším pozicím v LinkedIn vyhledávači.
Chcete získat nové klienty přes LinkedIn? Správně vyplněný profil je nezbytným základem
Vyhledávejte nové klienty cíleně pomocí filtrů
K tomu, abyste vyhledávali potenciální klienty pomocí filtrů, nepotřebujete placený doplněk LinkedInu Sales Navigator. LinkedIn zdarma totiž základní filtry obsahuje také (byť ne tak rozsáhlé).
LinkedIn zdarma nabízí základní možnosti filtrování osob i firem
Firmy můžete používat podle lokality, oboru, velikosti a počtu společných spojení. U samotných uživatelů LinkedIn nabízí možnost filtrace podle počtu spojení, lokality, aktuální a předchozí společnosti, dle spojení a sledujících uživatele, školy, kategorie služeb a mnoha dalšího. K ještě lepšímu vyhledávání si připravte klíčová slova relevantní pro klienty, které plánujete oslovit.
Strategicky budujte svou síť kontaktů
Na spolupráci má velký vliv i samotná pozvánka ke sledování. Hromadné pozvánky ke sledování nejsou atraktivní, proto sepište personalizovanou zprávu pro každého klienta, s kterým chcete v budoucnu spolupracovat. Tyto pozvánky pošlete klíčovým osobám ve firmě jako jsou vedoucí pracovníci, manažeři a majitelé firem.
Nové kontakty oslovujte personalizovaně
Předtím, než jim pošlete žádost o sledování, reagujte na jejich příspěvky či komentáře. Následně můžete nepřímo nabídnout například nezávaznou konzultaci. Vyvarujte se přímým prodejním zprávám. Ty obvykle klienty odradí, navíc nejsou v souladu s pravidly LinkedInu. Naopak se snažte o to, aby s sebou každá zpráva nesla nějakou přidanou hodnotu.
Velký význam má také tzv. „Follow-up komunikace“, kdy po určitém časovém odstupu klientovi pošlete další zprávu. Na tzv. cold emails odpovídají lidé obvykle až po třetím follow-upu.
Přidejte se do skupin a aktivně do nich přispívejte
Velmi efektivním způsobem, jak navázat spojení a najít nové klienty, je účast ve skupinových diskuzích. Připojte se do skupin, kde je vaše cílová skupina a aktivně přispívejte. Sdílejte například tipy z vašeho oboru, sdílejte příspěvky, které jsou užitečné pro ostatní členy skupiny a odpovídejte na otázky. Dostanete se tak do povědomí členům skupiny, vybudujete si odbornou autoritu a navazování spolupráce pro vás bude jednodušší.
Používejte LinkedIn Sales Navigator
Tento placený nástroj vám při hledání nových klientů dokáže velmi pomoct. Díky němu budete moci využít pokročilé filtry, přes které se vám zobrazí přehled oborů a velikostí firem, jejich jednotlivá oddělení a lokace. Potenciální klienty si navíc budete moci pomocí funkce „segmentace kontaktů“ řadit do rozsáhlých seznamů a hromadně je oslovit pomocí Inmail zpráv.
Tip: Chcete se naušit se Sales Navigatorem? Přihlaste se na naše školení.
Sales Navigator je placený doplněk LinkedInu, který umožňuje pokročile filtrovat a vyhledávat klienty
LinkedIn reklama jako skvělý pomocník
LinkedIn je unikátní reklamní platforma pro inzerci, zejména pokud se zaměřujete na B2B. Můžete velmi jednoduše oslovit konkrétní profesní skupiny a zvýšit tak šanci k získání kvalitních leadů a budoucích klientů. Reklama se tak zobrazí vedoucím pracovníkům, jednatelům společnosti či zaměstnancům s rozhodovací pravomocí. Pokud vás LinkedIn reklama zaujala, více jsme o ní píšeme zde.
V GetLeads našim klientům pomáháme se správnou optimalizací LinkedIn profilů, jejich správou a převážně zajišťujeme získávání leadů. Chcete také rozšířit váš okruh sledujících o relevantní kontakty a uzavírat tak rychleji obchody? Kontaktujte nás a získejte skvělé příležitosti.