Správné vyplnění LinkedIn profilu je důležité jak pro vaše potenciální kontakty, tak pro LinkedIn vyhledávač. Důležitými informacemi totiž dokážete zaujmout uživatele a zájemci o vaše výrobky a služby vás mnohem rychleji najdou. K zajímavým výsledkům dojdete i bez LinkedIn Premium. Jak tedy na správnou optimalizaci LinkedIn profilu? Na to se podíváme v dnešním článku.
Obsah článku
- Čím zaujmete jako první? Bannerem a fotografií
- Sekce, ve které se nejčastěji chybuje. Seznamte se s mottem
- Jasně, stručně a poutavě: Sepisujeme Informace o mně
- Ukažte to nejdůležitější. Sekce vybrané
- Jaké jsou vaše zkušenosti? Sekce pracovní pozice a dovednosti
- Základy z klasického CV: Sekce vzdělání
- Malé SEO okénko. Upravte si URL adresu profilu
- Doložte své znalosti se sekcí Licence certifikace
Čím zaujmete jako první? Bannerem a fotografií
Začneme tím, co jako první vidí návštěvník vašeho LinkedIn profilu – bannerem. Pokud ho zaujme, je zde velká pravděpodobnost, že bude scrollovat dále. Co by se v něm ale mělo objevit? Obecně doporučujeme do banneru vložit logo vaší společnosti, nebo ilustrativní fotografii toho, na co se specializujete. Reálné fotografie z vaší praxe poslouží také jako dobrý banner. Mnohdy totiž zaujmou více, než obecné fotografie z fotobank.
Pokud se budeme bavit o profilové fotografii, ta musí působit profesionálně. Originálně působí fotografie z pracovního prostředí. Podnikáte například v restauratérství? Nechte fotografa pořídit snímek ve vašem podniku. Budete působit autenticky a lidé na LinkedInu s vámi tak raději budou spolupracovat.
Banner a fotografie jsou klíčovou součástí úpravy LinkedIn profilu
Sekce, ve které se nejčastěji chybuje. Seznamte se s mottem
Nejdůležitějším poznatkem pro tuto sekci je: Motto není prostor pro citát. Přesto, že na mnoha českých profilech najdete různá osobní kréda či motivační citáty, jedná se o nepochopení významu této sekce. To, co z českého překladu LinkedIn známe jako „motto“ je v anglickém originále je „Headline text“ tedy „Titulek“. Zde uveďte to, s čím pomáháte svým zákazníkům, a poté vaši pracovní pozici ve firmě. Ukažme si příklad z praxe:
- Získejte leady a budujte svou osobní značku s GetLeads 📊 Pomáhám dělat LinkedIn hezčím místem 🌴 Account manažer a LinkedIn specialista | CreatiCom & GetLeads 🧡
Tento titulek patří našemu lídrovi Davidu Kolářovi. Jak můžete vidět, nemusíte se bát použít emoji, titulek ozvláštní a vynikne mezi ostatními. Pod titulkem si také vyplňte e-mailovou adresu, telefon a odkaz na webovou stránku. Potenciální klienti vás tak jednoduše kontaktují na doslova pár kliknutí.
Jasně, stručně a poutavě: Sepisujeme Informace o mně
Uživatele, kteří se dostali až sem, jste nepochybně zaujali. Rádi si proto přečtou základní informace o vás. Nejčastěji je bude zajímat vaše kariérní cesta a úspěchy, kterých jste dosáhli. Jasně a stručně proto shrňte váš příběh. Důležité je vybrat opravdu jen to nejpodstatnější a vyvarovat se chybám, které brání snadné čitelnosti textu. Vyhněte se tedy:
- Složitým souvětím
- Dlouhým větám
- Rozsáhlým odstavcům
- Příliš mnoho emoji
- Opakujícím slovům
- Nepodstatným informacím
Zní to jednoduše, ale na LinkedInu je bohužel stále mnoho uživatelů, kteří si tento text nedokáží správně napsat. Pokud chcete mít jistotu, že je váš text chytlavý, čtivý a jasný, najměte si copywritera, nebo se spojte s námi.
V sekci „Informace“ buďte struční a uveďte jen to nejpodstatnější
Chcete LinkedIn poznat od základů až po pokročilé funkce? Využijte naše LinkedIn školení a zjistěte co vše vám tato sociální síť může nabídnout.
Ukažte to nejdůležitější. Sekce vybrané
V této sekci ukažte to nejdůležitější z vaší činnosti. Může se jednat o odkaz na konkrétní web (např. stránku k provedení objednávky), PR výstup, LinkedIn newsletter a mnoho dalšího. Můžete sem vložit i příspěvky, které se vám velmi povedly, nebo ty, na které chcete upozornit.
Do sekce „Vybrané“ můžete vložit např. externí odkazy nebo LinkedIn newsletter
Jaké jsou vaše zkušenosti? Sekce pracovní pozice a dovednosti
Tyto dvě kategorie spolu úzce souvisí. Doporučujeme začít s vyplněním pracovních pozic. Pokud chcete mít LinkedIn profil ještě přehlednější a poutavější, vyplňujte jen ta nejzajímavější zaměstnání či projekty, na kterých jste pracovali. Krátce a v bodech sepište co bylo náplní vaší práce, s jakými softwary jste pracovali a co jste si z tohoto zaměstnání či projektu odnesli.
Po vyplnění pracovních pozic přejďete k dovednostem. Popřemýšlejte nad tím, jaké dovednosti jste u jednotlivých pozic využili a přiřaďte je k jednotlivým pozicím. Tato sekce je velmi důležitá, protože vám zaměstnavatel či klient může každou z dovedností potvrdit. Váš profil tak bude působit důvěryhodněji a LinkedIn vyhledávač se podle dovedností řídí. Mohou vám tedy výrazně pomoct i se SEO optimalizací.
K pracovním pozicím je vhodné přiřazovat i dovednosti
Základy z klasického CV: Sekce vzdělání
LinkedIn je takovým „interaktivním životopisem“, a proto nemůžeme zapomenout na sekci „vzdělání“ Našim klientům doporučujeme vkládat ta nejvýše dosažená, podobně jako v klasickém CV. Můžete zde však využít možnosti hypertextových odkazů a vložit webovou adresu střední či vysoké školy, na které jste studovali. Podobně jako u sekce „Pracovní pozice“ doporučujeme v bodech sepsat, co vám toto vzdělání dalo a jak tyto poznatky můžete aplikovat do praxe. Nezapomeňte zmínit i školní projekty či výjezdy, kterých jste se zúčastnili.
Do vzdělání zahrňte jen ta nejvýše dosažená, není potřeba uvádět všechny stupně
Malé SEO okénko. Upravte si URL adresu profilu
Tato úprava velmi úzce souvisí se SEO optimalizací profilu. Podobně jako při optimalizaci webové stránky, čím přehlednější URL, tím lepší. Na LinkedIn tato adresa funguje podobně. V článku o SEO optimalizaci LinkedIn profilu jsme si podrobně ukázali postup jak na to. Doporučujeme v URL adrese uvádět své jméno, příjmení a obor podnikání.
Doložte své znalosti se sekcí Licence a certifikace
Máte jazykový certifikát, ECDL, státní zkoušku či jiné potvrzení dovednosti? Pro tyto dokumenty má LinkedIn speciální sekci „Licence a certifikace“. Na svůj profil navíc můžete nahrát fotografie těchto certifikátů a vyhnout se tak jejich dokládání zaměstnavateli či klientovi.
V tomto článku jsme se podívali na hlavní kategorie LinkedIn profilu. Našim klientům pomáháme nejen s tímto, ale i se SEO optimalizací, kompletní správou účtů a hlavně s tím nejdůležitějším – získáváním leadů. Chcete také rozšířit váš okruh sledujících o relevantní kontakty a uzavírat tak rychleji obchody? Kontaktujte nás a získejte skvělé příležitosti pomocí LinkedIn.
Na LinkedIn můžete nahrát i fotografie certifikátů